Un robot i un enginyer inauguren el curs acadèmic al Campus d’Igualada-UdL

La lliçó inaugural ha reflexionat sobre les oportunitats de la tecnologia en la millora de la qualitat de vida de les persones majors amb una conferència del robot A-Jut i Jordi Cabau

IniciCurs_CampusIgualada
Acte d'inauguració | Lidera Comunicació

El Campus d’Igualada de la Universitat de Lleida (UdL) ha inaugurat aquest migdia el curs acadèmic 2023/2024. L’acte ha estat presidit pel rector de la UdL, Jaume Puy, acompanyat de la regidora d’Universitats, Carlota Carner, de la directora general d’Universitats, Victòria Girona, del delegat del rector pel Campus Universitari d’Igualada – UdL, Carles Capdevila, així com els màxims responsables acadèmics dels centres amb presència docent al Campus d'Igualada. El nou curs arrenca amb totes les places de primer curs plenes i amb la vista posada en el nou edifici del Passeig Verdaguer, que s’espera inaugurar durant l’inici del segon quadrimestre, al febrer.

Pel que fa a la conferència inaugural, “SOMCare- Gestió robotitzada per combatre la solitud no volguda de les persones”, ha anat a càrrec del robot A-Jut i del director de Tecnologia del Group Saltó, Jordi Cabau. El robot ha estat l’encarregat de donar la benvinguda a les autoritats, així com presentar-se, explicar les seves funcions i parlar del treball de tot l’equip del Group Saltó, empresa creadora d’aquest robot. Per altra banda, el llicenciat en Enginyeria Electrònica i en Gestió de Tecnologies de la Informàtica per la Universitat Ramon Llull, Jordi Cabau ha explicat als assistents com pot millorar la qualitat de vida de les persones grans que viuen soles gràcies a una plataforma tecnològica i un robot social amb capacitat de connexió amb dispositius de salut. En termes generals, la lliçó inaugural ha posat èmfasi en els reptes de la intel·ligència artificial i com pot donar resposta a les necessitats de la societat. Cabau s’ha especialitzat en tecnologies de “Machine Learning” i actualment és director de Tecnologia del Group Saltó.

Taula presidencial durant l'acte d'inauguració del curs acadèmic al Campus d'Igualada
Foto: Joan Francesc Martí

Actualment, l’enginyeria informàtica és la professió tecnològica més demandada, tant en l’àmbit nacional com internacional, i cada cop disposa de més sortides professionals en aquest àmbit. El Campus Universitari Igualada-UdL va estrenar el curs passat aquest grau i enguany ja s’ofereix el segon curs a l’estudiantat. Aquest curs 2023/2024 s’han omplert totes les places, tot i que ara se n’oferien 45, més que el primer curs. La titulació inclou la formació en big data, ciberseguretat, la intel·ligència artificial, entre d’altres. Els estudiants surten amb la capacitat de dissenyar, desenvolupar i gestionar sistemes i xarxes informàtiques i es formen en la gestió de la informació en l’àmbit empresarial, passant per problemes de gestió de processos i dispositius industrials, fins a problemes de gestió de serveis i infraestructures de computació, comunicació i emmagatzematge de la informació. A més, des del Campus d’Igualada es garanteix pràctiques en empreses a tots els estudiants.

L’acte d’inauguració del curs acadèmic ha tingut lloc a la Sala d’Actes del Campus Universitari Igualada-UdL al Pla de la Massa i s’ha pogut seguir també en directe i online a través de la web de la UdL.

Sr. Jordi Cabau i el robot A-Jut al vestíbul del Campus d'Igualada
Foto: Joan Francesc Martí