La professora del Campus d'Igualada, Marta Trapero, protagonista d'una entrevista de l'Associació Catalana d'Entitats de Salut

img54
Marta Trapero | Foto: ACES

Aquest mes s'ha publicat un nou número l'Associació Catalana d'Entitats de Salut (ACES) i, en aquesta ocasió l'economista de la salut i professora del Campus Universitari Igualada-UdL, Marta Trapero Bertran, ha estat la protagonista de l'entrevista central. Amb el títol «Els sistemes públics de salut estan en crisi perquè els pilars que els sostenen es basen en una realitat que ha deixat d’existir», Trapero reflexiona sobre els sistemes de salut i l'economia d'aquests.

Marta Trapero és economista de la salut i professora del Grau en ADE que s'imparteix al Campus d'Igualada. La seva expertesa se centra en la realització d’avaluacions econòmiques de tecnologies sanitàries i/o programes de salut pública, que permeten conèixer l’eficiència i l’efectivitat de la despesa, calculant la càrrega socioeconòmica i el cost del tractament de diferents patologies. Les seves anàlisis inclouen la percepció de qualitat de vida dels pacients, així com l’impacte de les intervencions sanitàries. Igualment, treballa en l’elaboració de plans integrals de polítiques farmacèutiques, i de salut, amb la finalitat de proposar mesures per racionalitzar la despesa farmacèutica i garantir la sostenibilitat dels sistemes de salut. A banda de la recerca i de la publicació de nombrosos articles acadèmics, Marta Trapero imparteix classes a la Universitat Internacional de Catalunya i a la Universitat de Lleida.

Podeu llegir l'entrevista completa en aquest enllaç.

Text: Lidera Comunicació