La Universitat de Lleida aprova un innovador projecte d’accessibilitat digital per al curs 2024-25
Descarregar PdfLa Universitat de Lleida ha aprovat el projecte d’innovació i millora docent titulat “Accessibilitat Digital: cal més empatia i formació”, coordinat per la Dra. Afra Pascual i amb la col·laboració del Dr. Sergio Sayago, per a la convocatòria del curs 2024-25.
El projecte té com a objectiu principal millorar l’accessibilitat digital dels continguts i tecnologies educatives, abordant una necessitat reconeguda internacionalment. Actualment, molts sistemes digitals no són accessibles per a persones amb diversitat funcional, fet que limita la seva participació plena en entorns educatius digitals.
Per assolir aquest objectiu, el projecte proposa una intervenció docent que fomenti la comprensió empàtica entre els estudiants sobre les necessitats d’accessibilitat digital. Els estudiants de dues titulacions tecnològiques de la Universitat de Lleida treballaran de manera col·laborativa i transversal en aquest projecte, que inclourà la creació de tecnologies i continguts educatius accessibles.
Metodologia innovadora i col·laborativa
Els participants comprendran les necessitats dels usuaris amb discapacitat i empatitzaran amb ells a través de diversos reptes d’accessibilitat digital. Aquests reptes inclouran la creació d’exemples de codi accessible i no accessible, així com la identificació de problemes d’accessibilitat en entorns web reals. El material resultant es publicarà en una plataforma WIKI pública, permetent la creació col·laborativa i la difusió entre docents i professionals del sector.
Objectius clau del projecte
-
Comprensió empàtica: Ajudar els estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica (GEI-IGD) i del Grau en Disseny Digital i Tecnologies Creatives (GDDTEC) a entendre les necessitats dels usuaris amb discapacitat i la importància de crear sistemes digitals accessibles.
-
Dipòsit online col·laboratiu: Crear una plataforma WIKI amb exemples de pautes d’accessibilitat (WCAG), tant accessibles com no accessibles, per facilitar l’aprenentatge i la col·laboració.
-
Difusió del projecte: Promoure la col·laboració entre els agents implicats en l’accessibilitat digital a l’àmbit universitari i professional, assegurant que el coneixement generat tingui un impacte ampli i durador.
Aquest projecte d’innovació docent s’espera que tingui un impacte significatiu en l’aprenentatge dels estudiants, tant dins com fora de l’aula, i que influeixi positivament en el seu desenvolupament professional en el camp de les noves tecnologies.
Text: Lidera Comunicació