Els Premis Igualada Recerca Jove reconeixen set estudiants pels seus treballs de recerca

L'obra premiada en l’àmbit local ha estat sobre l’evolució dels molins a Igualada i rodalies

WhatsApp Image 2024-06-20 at 19.57.48 (3)
Premis Igualada Recerca Jove 2024

Aquest dijous s’ha celebrat el lliurament dels Premis Igualada Recerca Jove. Els premis, convocats pel Campus Universitari Igualada-UdL, que enguany arriben a la seva 19a edició, tenen l’objectiu de promoure l’esperit de recerca entre l’alumnat de batxillerat, cicles formatius de grau superior i de la modalitat artística de cicles formatius de grau mitjà de la comarca de l’Anoia i reconèixer el seu esforç en l’elaboració dels treballs de recerca, així com la tasca dels seus tutors i tutores.

L’acte de lliurament dels guardons ha tingut lloc a la sala d’actes de l’edifici del Pla de la Massa del Campus d’Igualada i ha estat presidit per Montserrat Rué, vicerectora d’Estudiants i Ocupabilitat de la Universitat de Lleida (UdL); Carlota Carner, regidora de l’Ajuntament d’Igualada; Joan León, president del Rotary Club Igualada, Mireia Claret, presidenta de l’Ateneu Igualadí i Joan Mateu, president de la Fundació UEA.

El premi de l’àmbit local ha estat pel treball “Evolució dels molins a Igualada a rodalies”, d’Oriol Claramunt Borrella (IES Pere Vives Vich); en l’àmbit humanístic i social. Pel que fa a la resta de categories s’ha decretat desert.

Els altres premiats han estat, per a l’àmbit científic i tecnològic: primer premi, Laia Castells Martinez (INS Pere Vives Vich), amb “Desmuntant il·lusions” i, segon premi, Iker Pérez Muñoz  (INS Pere Vives Vich) per “Creació d’una plataforma de divulgació de ciberseguretat”. En la modalitat social i humanístic, el primer premi se’l va endur Helena Oliva Sabater (INS Joan Mercader) “L’essencial és invisible als ulls” i Ksenia Broslavskaya Vasilishina (INS Alexandre de Riquer de Calaf), amb “La llei és sempre justa? Antígona: Debat entre “legal” i “legítim””. Amb l’artístic, Marta Agulló Ferrer (INS Pere Vives Vich) ha rebut el primer premi pel treball “El cos com a espai de conflicte, (de) construcció i lluita: Explorant la relació amb els nostres cossos”.

Els primers premis s’ha endut un obsequi valorat en 300 euros i un viatge de quinze dies a un camp internacional de joventut Rotary Club Igualada a un país europeu que atorga l’Ajuntament d’Igualada i el Rotary. En el cas dels segons premis, l’obsequi és valorat en 150 euros i l’atorga la Universitat de Lleida.

Els premis són convocats pel Campus Universitari Igualada-UdL, amb el suport de l’Ajuntament d’Igualada, el Rotary Club Igualada, l’Ateneu Igualadí, la Fundació Unió Empresarial de l’Anoia i el Centre d'Estudis Comarcals d'Igualada.

Un nou guardó: millor treball de recerca dins de l’àmbit específic de la química

A banda dels premis habituals, aquest any s’ha estrenat un nou guardó dins de la categoria d’àmbit científic i tecnològic: Premi al millor treball de recerca dins de l’àmbit específic de la química. Aquest ha estat atorgat a: Manel Saurí Fernández (INS Pere Vives Vich) amb el seu treball “Purificació i anàlisis de de l’activitat enzimàtica de la bromelina present en la pinya comercial”.

El Campus Universitari Igualada-UdL, ofereix el grau en Enginyeria Química, una titulació amb un gran impacte en les tecnologies mediambientals i de sostenibilitat de la indústria química que capacita per al desenvolupament d’una química sostenible, verda i que potenciï l’ús eficient dels recursos. El campus igualadí ofereix formació pràctica i professional, metodologies d’aprenentatge actiu, realització de projectes integradors i també la possibilitat d’obtenir dobles titulacions internacions.

El nou guardó ha estat dotat amb fins a 800€ per a la matrícula dels estudis a seguir o l’import de la matrícula de primer curs al grau en Enginyeria Química al Campus Universitari d’Igualada-UdL o de qualsevol altre grau o cicle formatiu de química fins a un màxim de 1300€ i ha estat impulsat per la Fundació Unió Empresarial de l’Anoia. La voluntat amb aquest nou guardó és impulsar les vocacions industrials i que els estudis coneguin quines feines i empreses hi ha al territori per no haver de marxar fora.

Text: Lidera Comunicació