La UdL prepara un nou programa de Màster per abordar les últimes tecnologies en la producció de la pell

 International Joint Master in Innovative Leather Technology (LEATECH) serà un màster conjunt amb tres centres més i pretén ser innovador i internacional

Reunió LEATECH
Reunió de preparació del nou programa de Màster. Foto: Campus Igualada

El nou programa de màster, coordinat per la Universitat de Lleida, reforçarà les competències de tres universitats de la Unió Europea (UdL, ITECH de França, EGE University de Turquia) i una institució acadèmica d'un país soci (CIATEC, Mèxic). Els quatre centres s’uneixen per desenvolupar un màster conjunt dissenyat per abordar les últimes tecnologies en la producció de pell segons les necessitats del mercat internacional; modernitzar els currículums i les pràctiques docents.

El projecte pretén crear un perfil de màster innovador i internacional encaixat amb les Prioritats Erasmus+ d'inclusió i biodiversitat, per arribar a estudiants d'Europa, Àsia i Amèrica Llatina, promovent enfocaments inclusius en totes les activitats de mobilitat i cooperació entre els 4 països: Espanya, França, Turquia i Mèxic.

La confederació europea de curtidors (COTANCE), Acexpiel i el Leather Cluster Barcelona seran les associacions empresarials dedicades a la promoció del màster i a la captació d'estudiants a nivell mundial, així com a la seva posterior inserció laboral en l’àmbit internacional.

Els clústers industrials demostren una resiliència molt més gran que les empreses aïllades per despertar noves vocacions, per retenir joves talents, ja que les persones de la regió en què evolucionen aquests clústers mostren una connexió emocional més alta amb el producte fabricat que en altres llocs. Aquest màster està dissenyat per enfortir els clústers de la pell per tal que l'estudiant adquireixi els coneixements i les habilitats necessàries per contribuir a la competitivitat, sostenibilitat i innovació de les activitats de la indústria de la pell a tot el món.

Text: Lidera Comunicació