El nou Campus Salut al Passeig Verdaguer d’Igualada es preveu que estigui enllestit a finals d’any

L’edifici tindrà una capacitat per a 500 estudiants i acollirà el Grau en Infermeria i el Doble Grau en Nutrició Humana i Dietètica i Fisioteràpia

Visita a les obres del nou Campus Salut al Passeig Verdaguer d'Igualada
Visita a les obres del nou Campus Salut al Passeig Verdaguer d'Igualada. Foto: Lidera Comunicació

Aprofitant l’arribada de l’equador de les obres, aquest dimarts 7 de juny, s’ha fet una visita a les obres de construcció del que serà el nou Campus Salut al Passeig Verdaguer.  La visita ha comptat amb la presència de l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, acompanyat de diversos regidors del consistori i el rector de la Universitat de Lleida, Jaume Puy, acompanyat del delegat del rector del Campus Universitari d’Igualada – UdL, Carles Capdevila i membres de l’Hospital Universitari d’Igualada.

L’edifici que s’està construint a Igualada presenta una estructura moderna i funcional d’uns 3.500 m2 amb diverses aules, laboratoris i zones comunes. El nou Campus Salut tindrà una capacitat per a 500 estudiants i acollirà el Grau en Infermeria i el Doble Grau en Nutrició Humana i Dietètica i Fisioteràpia.

Durant la visita, el rector de la UdL, Jaume Puy, ha destacat la col·laboració amb institucions com l’Hospital Universitari d’Igualada i el 4DHealth, els quals “són un pilar essencial per aquests estudis que permetran que es puguin fer pràctiques de qualitat al territori” i assegura "que aquest edifici converteix Igualada en la millor ciutat de Catalunya per estudiar graus de Salut". El rector també ha posat en valor aquest futur nou edifici que “donarà una empenta important als estudis sanitaris a la capital de l’Anoia i permetrà que Igualada pugui arribar als 1000 estudiants universitaris en els seus dos campus”.

Per la seva banda, l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, ha destacat la “magnífica ubicació d’aquest nou campus” i ha definit els estudis universitaris pels quals aposta la ciutat com la “universitat quilòmetre zero que aposta per atreure i retenir el talent de casa nostra i formar-lo a Igualada amb el suport de la UdL”.

El nou Campus Salut d’Igualada suposa una inversió de sis milions d’euros que aporten a parts iguales l’Ajuntament d’Igualada (2M€), la Generalitat de Catalunya (2M€) i la Diputació de Barcelona. En aquest sentit, Castells ha assegurat que aquesta “és la inversió més gran que ha fet mai l’Ajuntament d’Igualada”.

Aquest curs, el Campus d’Igualada ja ha incrementat 40 places d’infermeria. Sumades al nou Grau en Enginyeria Informàtica, el qual comença el curs vinent i el tercer curs d’Administració i Direcció d’Empresa, al setembre, el Campus s’acostarà als 700 alumnes, i d’aquí quatre cursos, quan aquests dos graus estiguin ja en funcionament, la Universitat preveu arribar als 1000 alumnes.

Text: Lidera Comunicació